تغذیه مناسب برای جلوگیری از کرونا و بیماری های تنفسی

تغذیه مناسب برای جلوگیری از کرونا و بیماری های تنفسی

سیستم ایمنی بدن اولین و مهمترین خط دفاعی بدن در برابر بیماری های تنفسی نظیر کرونا میباشد .

حال اگر سیستم ایمنی فردی تقویت شود هیچ گونه ویروس تنفسی توان شکست سیستم ایمنی بدن وی رانخواهد داشت .

در این مقاله الگوی مناسبی از تغذیه صحیح را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ویروس های تنفسی نظیر کرونا را شرح خواهیم داد . با مدیا فان همراه باشید .

کمبود دریافت مواد غذایی و ویتامین های مهمی نظیر ویتامین C,A,B خطر ابتلا به ویروس های تنفسی را افزایش میدهد .

مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی

مصرف روزانه سبزی و سالاد به همراه غذا و میوه های حاوی ویتامین C نظیر پرتغال ، لیموشیرین ، لیموترش ، کیوی و سبزی هایی نظیر کلم ، فلفل دلمه ای ، شلغم و …

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A نظیر هویج ، اسفناج های تیره رنگ ، برگ کاهوی سبز تیره

به طور کلی توصیه های زیر را جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را رعایت کنید :

  • هر روز به همراه ناهار و شام سبزی و سالاد استفاده کنید و در تهیه سالادها و سبزی های خود از موارد ذکر شده در بالا استفاده نمایید .
  • خوردن آب لیموترش طبیعی یا آب لیموشیرین به صورت روزانه
  • خوردن پیاز تازه و خام به دلیل خاصیت آنتی ویروسی و حاوی ویتامین C بودن آن
  • عدم استفاده از غذاهای پرچرب نظیر فست فود ، سوسیس و کالباس و …
  • عدم استفاده از غذاهای نیم پز مانند تخم مرغ و کباب هایی که مغزپخت نشده اند .
  • استفاده از میوه های حاوی آنتی اکسیدان
  • استفاده از جوانه گندم یا ماش در رژیم غذایی
  • استفاده از آب لیموی تازه در غذاهای آبکی نظیر سوپ و آش
تغذیه مناسب برای جلوگیری از کرونا و بیماری های تنفسی
تغذیه مناسب برای جلوگیری از کرونا و بیماری های تنفسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *